Még mindig óriási szükség van 3D-s tervezőkre, és ez a kereslet csak nő. A 3D-s munkaerőpiac a népszerűsége ellenére sem telített. Éppen ellenkezőleg, továbbra is óriási szükség van 3D-s tervezőkre. Lassan egy régi számítógépnek is elegendő számítási kapacitása van már egy egyszerű 3D-s motor futtatásához, ezért az alkalmazási lehetőségek robbanásszerűen megnőttek. Ez párhuzamosan hajtja a tervezőeszközök fejlesztését is, így ami korábban csak nagyon drága szoftverrel és hardverrel volt lehetséges, az ma már webböngészőben is megvalósítható.
Ha belegondolunk, a 3D-s tervezésnek sok közös vonása van a fotózással. Természetesen ott van a tárgyak modellezésének nagyon technikai vonatkozásai is – de a fotózáshoz hasonlóan szükség van egy jelenetre, amelyen ezeket a tárgyakat elhelyezheti. Be kell állítani egy virtuális kamerát, amely elkészíti a felvételt, és megfelelő világítást kell létrehoznia. A kompozíció óriási szerepet játszik.
Számos megközelítés létezik az objektumok modellezésére a használt szoftver alapján. Mindegyik megközelítés magában foglalja a pontok és felületek manipulálását egy háromdimenziós térben. A 3D programok a funkciók széles skáláját kínálják, amelyek segítenek elérni a kívánt eredményeket, és gyorsítani az ismétlődő és időigényes feladatokat.
A jó hír az, hogy tényleg nem kell mélyen belemerülni ezekbe a technikákba. Kezdésnek elég, ha megtanulsz néhányat használni kreatívkodásból. És számos forrás áll rendelkezésre kész objektumok és könyvtárak beszerzésére, így bármikor elkezdjeted a jelenetek létrehozását.
A folyamat következő lépése a jelenet felvétele és egy rendermotorba dobása. Általában két fő módja van annak, hogy egy 3D-s jelenetből képet hozzunk létre. Vagy valós idejű, amelyet játékokhoz és interaktív alkalmazásokhoz használnak, vagy sugárkövetéses.
Érdemes tehát belevágni a 3D érdekes világába 3D tanárainkkal még ma.